Foto: Jonas Andersson
måndag 22 april kl 13:50

Länsstämman 2024

Onsdagen den 27/3 så höll Jägareförbundet Halland sin årsstämma på Katrinebergs Folkhögskola.

Ett ca hundratal ombud samt gäster minglade och bjöds på en bit mat innan ordförande Magnus Stolpe hälsade alla ombud och övriga gäster välkomna och öppnade stämman.

Till ordförande för årsstämman valdes Magnus Möller och som vice ordförande valdes Björn Andersson. Till sekreterare för årsmötet valdes Per Ledel.

Deltog gjorde även Förbundsordförande Peter Eriksson som bl.a. höll ett uppskattat föredrag om var förbundet står i dagsläget. Vilka frågor förbundet arbetar med för tillfället samt vilka specifika frågor man har för avsikt att koncentrera sig på den närmaste tiden.

Presidiet hanterade mötet på ett mycket föredömligt sätt och stämman kunde genomföras helt friktionsfritt.

Årsstämman beslutade att välja Magnus Stolpe som ordförande för ytterligare 1 år.

Alice Modelius, Varberg valdes in som ny suppleant.

Det delades även ut utmärkelser enl. nedan,

Svenska Jägareförbundets förtjänsttecken i silver tilldelades, Bo Eierborg, Varberg, Margit Österby, Nissan-Susedalen samt Kjell-Göran Nilsson, Torup-Drängsered.

Jägareförbundet Hallands förtjänsttecken i silver tilldelades, Ralf Wallander, Nissan-Susedalen samt Bonde Nilsson, Kungsbacka.

Skribent:

Niklas Fagerström